Téma pro Evinu skupinku domácích školáků na školní rok 2013/14.
150 minut výuky 1x týdně na Žižkově, Praha 3.
Maximální počet 11 dětí.
150 minut výuky 1x týdně na Žižkově, Praha 3.
Maximální počet 11 dětí.
Lidová slovesnost, hry, kratochvíle
se zvláštním zřetelem k dvojímu výkladu
se zvláštním zřetelem k dvojímu výkladu
Konkrétně jde o:
V přeneseném významu věci zapamatování hodné, nošené ústy prostým obyvatelstvem, vědomě i bezděky upravované. Sběratelé, okouzleni, ale též z národních potřeb, zejména
v 19. století, je zapsali a tak trochu převyprávěli.
(Hanko, (nemyslím sebe), ale tebe, nebožtíku, který jsi mně stejně milý, jako Erben.)
Pořekadla, pranostiky a přísloví, která souvisí s potřebou sdělit si mezi sebou své zkušenosti s přírodou a mezilidskými vztahy, náboženské mýty, pověsti, vyprávění ze života, pohádky a povídky, lidové pověry.
Kramářské a jarmareční písně.
V přeneseném významu věci zapamatování hodné, nošené ústy prostým obyvatelstvem, vědomě i bezděky upravované. Sběratelé, okouzleni, ale též z národních potřeb, zejména
v 19. století, je zapsali a tak trochu převyprávěli.
(Hanko, (nemyslím sebe), ale tebe, nebožtíku, který jsi mně stejně milý, jako Erben.)
Pořekadla, pranostiky a přísloví, která souvisí s potřebou sdělit si mezi sebou své zkušenosti s přírodou a mezilidskými vztahy, náboženské mýty, pověsti, vyprávění ze života, pohádky a povídky, lidové pověry.
Kramářské a jarmareční písně.
Cílem je:
Pootevřít si nová vrátka k četbě.
Pootevřít si nová vrátka k četbě.
Prostředky:
Knihy (kroniky, básně, pohádky, báje), citace, obrázky, objevy z muzeí, práce v grafické dílně a další, které mě napadnou (zcela jistě).
Knihy (kroniky, básně, pohádky, báje), citace, obrázky, objevy z muzeí, práce v grafické dílně a další, které mě napadnou (zcela jistě).